... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

obchodna sekcia
 
blesk
Autor témy
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: M235i

Nedeľa, 22. Mája 2016, 18:03

jaj ale to sa este lahsie moze stat s dvojspojkou v manual rezime, staci kliknut do padla. S manualom to jaksi omylom ani nejde kedze 3-ka je na ipacnej strane kulisy. omylom sa moze supnut 3-ka namiesto 5-ky co nie je teda o nic lepsie a je to jedna z veci na ktoru si treba asi najviac davat pozor hlavne ak sa pocita ze tam ide so 4ky 5ka. Okrem zaruceneho shift locku moze velmi oravdepodobne dost k pretoceniu motora.
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Príspevky: 3991
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: M235i

Nedeľa, 22. Mája 2016, 18:58

Tak to silno pochybujem.. DCT je podľa mna blbovzdorna a ma el.ochranu a ked pôjdeš 200 tak tu páčku môžeš stláčať aj 50x, podradí ti max len po obmedzovač otáčok a dopo.. Lebo ked je motor v 7000rpm tak ta prevodovka vie že proste nie je kam podradit. V dnešnej dobe toto maju aj Golfače s DSG.

Inak nesúhlasím že dvojspojka nedokáže tvrdo podradit.. A čo sa týka rýchlosti radenia tak tam je manuál uplne mimo. Naviac tieto auta su už tak rýchle že proste človek potrebuje držať volant nonstop oboma rukami.. Sám som to pri 335 občas zažíval že som potreboval podradit/preradiť ale proste nemohol som si v tom čase dovoliť pustiť volant a musel som to vykonať o par sekúnd neskôr ked to bolo bezpečne. Naviac DCT ma 7 stupňov tak že ma lepšie rozložené prevody. Ak to človek mysli vážne a chce naháňať čas na ringu tak manuál je proste zastarany v dnešnej dobe. Tak isto stou DCT vie ísť človek driftom ako pri manuále :)
Manual je fakt len pokial tam chce mat človek tu spojku a je stará škola a užívať si to radenie, nehovorím že je to zle , ma to dačo do seba, len to že DCT to auto posúva vyššie.
 
blesk
Autor témy
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: M235i

Nedeľa, 22. Mája 2016, 20:18

DCT, aktivne pruzenie a vsetko dalsie robi z tych aut efejtivnejsie stroje. To nespochybnujem. Zaroven vsak zial sterilnejsie a cosi im ubera. Necudujme sa potom ked mnohi len vzdychaju a spominaju na starsie modely ako napr. E46 M3 (v manuale). Navyse - nepriem sa ze nie som stara skola, mam uz kus po 40-ke.
Ked si vsak precitas ci pozries recenzie vsetkych relevantnych novinarov (ti co aj sutazne niekedy jazdili alebo jazdia) kazdy jeden bez vynimky by si vybral viac manual. (Honza Cervenka, Rasto Chvala, Jakub Rejlek, Chris Harris, Steve Sutcliffe...). Proste to v rukach a mozgu zaznamenas ze to nie je okamzite vtedy kedy kliknes do padla. Mne tam proste stale chyba ta ikamzita mechanicla odozva. Zaroven to auto v najazde proste nerozhodis az tak s DCT a ani podradenie so zbrzdenim motorom nie je take. To uz nehovorim o tom ze ta DCT prevodovka je mastodont tazky (ma 88kg) manual ma o celych 40kg menej a to uz je sakra vela pre toho kto riesi kazde kilo. No a sterilne "blup" pri preredovani s DCT je hnus uz od cias M5 F10. Tam naopak DCst sedi. Ta ma vsak o 300kg vyssiu hmotnost takze tam uz 40kg hore-dole...Znie to neskutocne umelo a uz len preto by som ich v BMW za to prefackal. Manual nastastie tuto sterilitu aspon ciastocne odstranuje a pekne prirodzene a nekontrolovane flusne zbytok paliva do vyfuku ktore tam pri zohriatom vyfuku vie davat celkom prirodzene rany pri radeni.
Sportove auto ma davat emocie nielen efektivitu. Tej je dnes uz akosi privela. Prave manual a "obycajne" tlmice tomu autu s kopou spickovych technologii z motorsportu prinavracaju viac emocii a oldschoolovosti. No a radit treba aj tak vtedy ked su kolesa rovno. alrbo minimalne nie tam kde su plne ruky prace, urcite tomu radenie nepomoze a DCT ken zvadza k tomu robit take chyby ze si auto znervoznujes kedy nemas.
Naposledy upravil/-a blesk v Pondelok, 23. Mája 2016, 06:06, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: M235i

Pondelok, 23. Mája 2016, 05:22

dct a x-drive pre ludi co vedia akurat tak tlacit na pedal na rovinke,

manual, samosvor, rwd pre ludi ako blesk, co aj vedia jazdit a vyuzit potencial toho auta
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
germancars
Príspevky: 614
Registrovaný: 28.9.2011
Kraj: Bratislavský

Re: M235i

Pondelok, 23. Mája 2016, 06:22

jednoznacne manual do cohokolvek sportoveho..aj z dovodov ktore pise blesk + manual je pri jazdenke vzdy viac ceneny..
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: M235i

Pondelok, 23. Mája 2016, 07:11

Zaujimave skatulkovanie.. Vynimocne suhlasim z mpowerom, auto ti ma davat maximalny mozny vykon v danej situacii a ty sa mas plne sustredit na riadenie. Porovnavat staru E46 M3 ktora zrychluje za 5.5s a nove auta 3.5. :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
jkk
Príspevky: 2867
Registrovaný: 4.8.2012
Auto: E91 330xd
Kraj: Bratislavský

Re: M235i

Pondelok, 23. Mája 2016, 07:25

jednoznacne manual :thumbup: :thumbup: :thumbup:
EX: E91 330xd `08
EX: E46 330i `00
EX: E46 323i `99

Winston Wolfe: Že tě někdo vychoval ještě neznamená, že jsi vychovaná.
 
Užívateľov profilový obrázok
M3driver
Príspevky: 2119
Registrovaný: 7.8.2006
Kraj: Bratislavský

Re: M235i

Pondelok, 23. Mája 2016, 07:54

uz stara SMG v E46 nebola blbovzdorna, radil si ako chcel akurat packou... sice som to nikdy neskusal, ale kedze je to v podstate manual s navyse okruhom hydrauliky podradis kedykolvek kamkolvek. obmedzovac mozes drzat kolko chces atd... neviem ako je na tom DCT, ale predpokladam ze zle podradenie tiez nebude problem...
co sa tyka rychlosti radenia samozrejme manual prehrava na celej ciare (tak isto platilo uz v casoch SMG), ale ako casto potrebujes to ultrarychle preradenie? kedze to nebude cisto okruhovka kde nahana stotinky, uplne chapem preco manual. reci, ze potom nedostanes z toho auto 100% je blbost kedze sa jedna jedine o casy preradenia. vysledny cas bude horsi ale pocit lepsi (kedze ide do manualu zamerne) :thumbup:

//MPower napísal:
Tak to silno pochybujem.. DCT je podľa mna blbovzdorna a ma el.ochranu a ked pôjdeš 200 tak tu páčku môžeš stláčať aj 50x, podradí ti max len po obmedzovač otáčok a dopo.. Lebo ked je motor v 7000rpm tak ta prevodovka vie že proste nie je kam podradit. V dnešnej dobe toto maju aj Golfače s DSG.
M3 -> Ducati
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6519
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: M235i

Pondelok, 23. Mája 2016, 08:39

E46 M3 SMG pod 1200rpm nedovoli zaradit dalsi stupen, ak mas vytocene nad 7tis nedovoli ti podradit respektive zalezalo ci by si sa zmestil do obmedzovaca :) bezna E46 M3 SMG pri obmedzovaci utne vykon a pomaly pribrzda kym znova nepresliapnes plyn, po CSL uprave drzi obmedzovac

ak by som ja mal riesit auto na bezne jazdenie skor do mesta a sem tam okruh tak automat (neplati u E46 M3 SMG :D), ak mimo mesta na uzivanie si jazdy tak manual, podla mna zvolil fajn manual nikoho neurazi
Naposledy upravil/-a ice.blade v Pondelok, 23. Mája 2016, 08:39, upravené celkom 1 krát.
 
blesk
Autor témy
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: M235i

Pondelok, 23. Mája 2016, 08:39

starynovy: neporovnavam stare-nove to robia prave iny a vzdychaju ze uz to neni co to byvalo a do istej miery maju pravdu v tom ze sa nieco vytraca. Ja nerozporujem prinos DCT ci uz z hladiska efektivity alebo bezpecnosti. Ked ale uz to ma byt auto na kazdy den tak nech tam zostane viac veci ktore poskytnu viac emocii v tych oar chvilach kedy sa pokusim zobrat to "pod krk".
DCT by bolo super v aute postavenom na sutazenie-odlahcene a postavene aspon na KW Clubsport s pozmenenou geometriou a k tomu doladenymi stabikmi, semislickani alebo v M4 GTS. Inak je to len "hranie" sa na sutazne auto.
Aby som to k niecomu prirovnal- Ked som si vyberal hot hatch ktory mal jazdit 80-90% denne a zbytok okruh tak som porovnaval a vyberal medzi Cupra 280 a Meganom 265 Cup. Po prvych metroch som vedel ze chcem "zastaralu" koncepciu Megan RS265 Cup. Ma pritom objektivne menej efektivy motor, nema vzadu viacprvok, nema dvojspojku, a nema adaptabilny podvozok. Doteraz som presvedceny ze som sa vtedy dobre rozhodol. Kamarat motoristicky novinar mi hovoril ze robim chybu ze Megan je "nervozny" ze zo mna dusu vyklepe a ze to je proste Francuz...
Bolo to fantasticke auto ktore ma sofera co naucit len nemozno byt zhyckany a aj casy na okruhu si tak trochu vybojovat aj s tou "nervozitou" zadku.
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4114
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: M235i

Pondelok, 23. Mája 2016, 09:11

No tak trochu na odľahčenie ;-) aspoň vieme prečo sa Mpower tak bije za automat :D

Obrázok
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex
 
blesk
Autor témy
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: M235i

Pondelok, 23. Mája 2016, 09:27

pistacik:-)
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4114
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: M235i

Pondelok, 23. Mája 2016, 10:23

Tak ku téme dtc vs manual veľmi nemám čo povedať, jazdím manual, v aute s smg či dtc som nesedel ako šofér, občas by som si prial aby to auto malo aspoň smg, ale manual má niečo do seba najmä na serpentínach :thumbup: :thumbup:
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Príspevky: 3991
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: M235i

Pondelok, 23. Mája 2016, 13:44

pistacik, takéto súkromne pikošky tu nevyzrádzaj :oops: ale tu voľnú ruku vieš viacero spôsobmi využiť, ale o tom nabudúce :mrgreen:

M3driver napísal:
uz stara SMG v E46 nebola blbovzdorna, radil si ako chcel akurat packou... sice som to nikdy neskusal, ale kedze je to v podstate manual s navyse okruhom hydrauliky podradis kedykolvek kamkolvek. obmedzovac mozes drzat kolko chces atd... neviem ako je na tom DCT, ale predpokladam ze zle podradenie tiez nebude problem...
co sa tyka rychlosti radenia samozrejme manual prehrava na celej ciare (tak isto platilo uz v casoch SMG), ale ako casto potrebujes to ultrarychle preradenie? kedze to nebude cisto okruhovka kde nahana stotinky, uplne chapem preco manual. reci, ze potom nedostanes z toho auto 100% je blbost kedze sa jedna jedine o casy preradenia. vysledny cas bude horsi ale pocit lepsi (kedze ide do manualu zamerne) :thumbup:

Porovnávať 13 ročnú prevodovku v E46 s DCT v M4 naozaj nemôžeme ani omylom. SMG bola robotizovaná prevodovka. Naviac ked v novších autách ako M4 je na dátovej zbernici pripojená snáď aj krytka na kolese, tak mozes mi veriť ze ta prevodovka v M4 je veľmi inteligenta a v skratke môžme povedať že ta prevodovka si vie vyčítať informácie s uplne všetkého, dokonca v akom uhle mas natočený volant pri radení atd čo bežného užívateľa ani len nenapadne čo na pozadí je.. Tak taká vec ako nepodradit na taký stupeň len do prednastavenych otáčok aby nedošlo k nejakému poškodeniu je uplna banalita.. V obmedzovači ta ta prevodovka tak isto bude držať koľko chceš ako manuál. Dokonca máš auta kde si prevodovka ťahá dáta z GPS a na základe toho radi čo najefektívnejšie, teda ona vie že ked je o chvíľu zákruta nebude preraďovať, alebo stúpanie atd..
A ako som už spomínal nejedna sa tu len o čas preradenia, pri DCT mozes nonstop držať volant oboma rukami čo je obrovská výhoda, neviem ako ostatný ale ja som pri 335 zažil situácie kde mi strach nedovolil pustiť jednou rukou volant a pri tom som to potreboval. Tak isto 7 stupňov, pripadne launch control ktoré to auto odpáli od semaforu ako manuál nikdy :) tak že tvrdiť že pri manuále je to auto čiastočne obmedzene je podľa mna na mieste. To auto ma 431k tak že naozaj nemôžme tvrdiť že sa hrajeme na nejaké F1.
Bleska chapem, chce si to sám kvaltovat a mat auto v "svojich" rukách a preferuje viac to, mna by manuál v M3 ties neurazil, ale nemôžme ignorovať klady DTC :) Je celkom možné že ďalšia M3 už manuál nedostane, teda neprekvapilo by ma to :)
Naposledy upravil/-a //MPower v Pondelok, 23. Mája 2016, 14:52, upravené celkom 2 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
Pilifo
Príspevky: 945
Registrovaný: 19.8.2013
Auto: BMW E61 530d
Kraj: Zahraničie

Re: M235i

Pondelok, 23. Mája 2016, 14:44

Pri automate je najväčšia výhoda..."Left hand on that steering wheel, right hand on that pussy!" :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=CJ12x_q ... .be&t=3m7s

Seriózne by som bol dosť na vážkach, či si dať do takéhoto športovejšieho auta automat alebo manuál. Ak by to však slúžilo ako daily car, čo aj OP asi mieni, tak by to bol asi automat z dôvodu vyššieho pohodlia a komfortu. Navyše radenie páčkami na volante pri potrebe agresívnejšej jazdy mi príde ešte zábavnejšie ako to kvaltovať na rýchlostnej páke :smile:

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 83 neregistrovaných