Piatok, 12. Apríla 2013, 09:09
Pokiaľ dobre viem prítomnosť vodíka v horľavom súbore (horľavá látka + oxidačný prostriedok) ovplyvňuje teplotu plameňa, ale aj to len v spalinách. Čím viacej molekúl H2 sa nachádza v spalinách, tým je teplota plameňa vyššia, ale neviem o tom, ako ovplyvňuje vodík silu výbuchu (tlak) zmesi horľavých pár a plynov (zmes pri spaľovaní benzínu). Výbušný tlak ovplyvňuje koncentrácia CO (oxid uhoľnatý) - produkt nedokonalého horenia. CO- horenie nepodporuje lebo je nehorľavý, ale zmiešaní so vzduchom tvorí explozívnu zmes. Čize, cím viac CO vstupuje do reakcie tým je tlak výbuchu vyšší (ale neviem, či je detonácia pre motory prospešná). Teoreticky, keby sme pridávali molekuly vodíka do spaľovania, narastala by nám teplota spalín, čiže logicky by sa začalo niečo prehrievať. A prehrievanie pre mňa znamená, znižovanie výkonu. Lepšie pre motor je vždy, keď býva chladnejšia nasávaná zmes. Lepšie sa naplnia valce, lepšia účinnosť, vyšší výkon = nižšia spotreba. Možno sa mýlim, to je len teória. Ja si osobne myslím, že inžinieri majú túto problematiku zvládnutú. Teraz nedávno bol tu na SVK vyvinutý prototyp motora, ktorý mal pracovnú teplotu len 45°C a výkon cez 800ps pri nejakej smiešnej spotrebe, upravený motor z audi.
EDIT: Podľa mňa je lepšie keď výbušná zmes vo valci koná väčšiu prácu ako teplo (väčšia účinnosť). Pretože nevyužitá energia sa vždy premieňa v podobe strát na teplo. Vidieť aj na nových motor, že spaliny už nemajú takú výhrevnosť, výfuky sú chladnejšie ako pred tým.
Naposledy upravil/-a
WooDoo v Piatok, 12. Apríla 2013, 09:28, upravené celkom 1 krát.