... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK
cretino napísal:Teplota samovznietenia nafty je okolo 210-250 stupnov Celzia, takze predpokladam, ze vo valcoch to pod tlakom hori pri nizsej teplote ako je teplota v DPF pri jeho regeneracii.. Okrem toho doba horenia vo valci je podstatne nizsia ako doba, pocas ktorej sa to regeneruje.. Preto by sa to malo lepsie a dokonalejsie vypalit vo filtry.. Otazka ale stale je, co ide z vyfuku po procese regeneracie a nakolko to je skodlive..
Samozrejme po tom musi ist menej pevnych casti z vyfuku a tym padom ten filter pomaha premene ciastociek na exhalaty v plynnej faze -> hmatatelneho bordelu sa vypusti menej
EBOLA napísal:tiez si myslim, ze dolezity je rozdiel velkosti castic na vstupe a na vystupe pri regeneracii ako pise pezot.
EBOLA napísal:tie sracky sa spalia a vypluju.
ad1 dpf zachyti mikroskopicke castice a tiez latky ktore ostavaju po nedokonalom spalovani.
ad2 pri regeneracii je teplota min. 2x vyssia cim sa spalia tie castice dokonalejsie a zaroven by mali byt castice pocas regeneracie vacsie a tym padom sa im vie ludske telo branit.
Tieto makroskopicky malé častice sadzí sú tvorené drobnými granulami s priemerom len 50 nm (0,00005 mm). Na týchto časticiach sa usadzujú uhľovodíky, ktoré pochádzajú z paliva a maziva ako aj voda a sulfáty, čím sa častice zväčšia (100 – 10000 nm) a zmenia tiež svoj tvar (pre porovnanie: ľudský vlas má hrúbku cca 0,05-0,09 mm). Problémom je, že človek nie je vo väčšom množstve schopný zachytiť častice menšie ako 0,25 mm v nose ani v prieduškách. Časť sa síce zachytí na slizniciach, ale väčšina častíc bez väčších ťažkostí preniká dýchacími cestami až hlboko do pľúc.
Väčšina buniek svojimi rozmermi neprekročí 10 – 30 µm
ice.blade napísal:normalne sa sadze a dalsi bordel spalia pricom sa zmenia na oxid uhlicity a vodu... rovnako funguju katalizatory na krby kominy atd