... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

mmracing.sk
 
 
Užívateľov profilový obrázok
jkk
Príspevky: 2867
Registrovaný: 4.8.2012
Auto: E91 330xd
Kraj: Bratislavský

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 09:08

to ale nie je nahodou obrazok filtracie DPF cize takto funguje v normalnom rezime ale regeneracia ma podla mna ine vystupy...
EX: E91 330xd `08
EX: E46 330i `00
EX: E46 323i `99

Winston Wolfe: Že tě někdo vychoval ještě neznamená, že jsi vychovaná.
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4381
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 09:12

tiez si myslim, ze dolezity je rozdiel velkosti castic na vstupe a na vystupe pri regeneracii ako pise pezot.
 
Užívateľov profilový obrázok
slevin
Príspevky: 1857
Registrovaný: 29.4.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Senec

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 09:14

cretino napísal:
Teplota samovznietenia nafty je okolo 210-250 stupnov Celzia, takze predpokladam, ze vo valcoch to pod tlakom hori pri nizsej teplote ako je teplota v DPF pri jeho regeneracii.. Okrem toho doba horenia vo valci je podstatne nizsia ako doba, pocas ktorej sa to regeneruje.. Preto by sa to malo lepsie a dokonalejsie vypalit vo filtry.. Otazka ale stale je, co ide z vyfuku po procese regeneracie a nakolko to je skodlive..

Samozrejme po tom musi ist menej pevnych casti z vyfuku a tym padom ten filter pomaha premene ciastociek na exhalaty v plynnej faze -> hmatatelneho bordelu sa vypusti menej


nafta na samovznietenie potrebuje okolo 300+
a tu su teploty :)
http://www.bmwrevue.cz/clanek.php?id=427
M36R
F11 525xd
next car: radical sr3
skr 2:33.847 onboard
 
Užívateľov profilový obrázok
slevin
Príspevky: 1857
Registrovaný: 29.4.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Senec

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 09:16

ice to mi je jasne ale co je s tymi srackami co upchava dpf, to ma zaujima:)
M36R
F11 525xd
next car: radical sr3
skr 2:33.847 onboard
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4381
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 09:21

tie sracky sa spalia a vypluju.
ad1 dpf zachyti mikroskopicke castice a tiez latky ktore ostavaju po nedokonalom spalovani.
ad2 pri regeneracii je teplota min. 2x vyssia cim sa spalia tie castice dokonalejsie a zaroven by mali byt castice pocas regeneracie vacsie a tym padom sa im vie ludske telo branit.
 
Užívateľov profilový obrázok
slevin
Príspevky: 1857
Registrovaný: 29.4.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Senec

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 09:22

EBOLA napísal:
tiez si myslim, ze dolezity je rozdiel velkosti castic na vstupe a na vystupe pri regeneracii ako pise pezot.

ale ked to je takto, tak vlastne o com to je? dychame tie iste sracky len vo vacsom, skodlive je to tak ci tak. dycha sa to tak ci tak, lebo nos nevie rozoznat, ze ty si mala alebo velka castica, teba nevdychnem... :)
kokotiny su to.
M36R
F11 525xd
next car: radical sr3
skr 2:33.847 onboard
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6519
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 09:31

normalne sa sadze a dalsi bordel spalia pricom sa zmenia na oxid uhlicity a vodu... rovnako funguju katalizatory na krby kominy atd
 
Užívateľov profilový obrázok
slevin
Príspevky: 1857
Registrovaný: 29.4.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Senec

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 09:32

EBOLA napísal:
tie sracky sa spalia a vypluju.
ad1 dpf zachyti mikroskopicke castice a tiez latky ktore ostavaju po nedokonalom spalovani.
ad2 pri regeneracii je teplota min. 2x vyssia cim sa spalia tie castice dokonalejsie a zaroven by mali byt castice pocas regeneracie vacsie a tym padom sa im vie ludske telo branit.


a ked sa spalia, co z nich je, to ma zaujima lebo dpf len zachytava a filtruje.
lebo vieme ze material sa nikdy nestrati len premeni a to sa pytam aj v prvom prispevku ze naco sa to premeni a nakolko je skodliva ta regeneracia a ci to sa uz meralo ci ma niekto nejake informacie
M36R
F11 525xd
next car: radical sr3
skr 2:33.847 onboard
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4381
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 09:33

z predmetneho clanku citujem:
Tieto makroskopicky malé častice sadzí sú tvorené drobnými granulami s priemerom len 50 nm (0,00005 mm). Na týchto časticiach sa usadzujú uhľovodíky, ktoré pochádzajú z paliva a maziva ako aj voda a sulfáty, čím sa častice zväčšia (100 – 10000 nm) a zmenia tiež svoj tvar (pre porovnanie: ľudský vlas má hrúbku cca 0,05-0,09 mm). Problémom je, že človek nie je vo väčšom množstve schopný zachytiť častice menšie ako 0,25 mm v nose ani v prieduškách. Časť sa síce zachytí na slizniciach, ale väčšina častíc bez väčších ťažkostí preniká dýchacími cestami až hlboko do pľúc.


regeneracia dpf by vsak mala pracovat tak, ze tieto castice su vacsie a ich zlozenie by nemalo byt take toxicke ako na vstupe.
dokonca som cital nieco v style, ze velkost niektorych castic dokaze prejst bunkovou stenou a priamo zasiahnut bunku cim moze sposobit zmenu zdravej bunky na rakovinovu kedze
Väčšina buniek svojimi rozmermi neprekročí 10 – 30 µm
 
Užívateľov profilový obrázok
slevin
Príspevky: 1857
Registrovaný: 29.4.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Senec

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 09:34

ice.blade napísal:
normalne sa sadze a dalsi bordel spalia pricom sa zmenia na oxid uhlicity a vodu... rovnako funguju katalizatory na krby kominy atd


no a prave to mi pride drble, preco neurobia lepsi dpf ktory by fungoval bez cistenia. v tomto je ojeb podla mna ze to nevedia ale bo sa neda
M36R
F11 525xd
next car: radical sr3
skr 2:33.847 onboard
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4381
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 09:42

nesmies vsak zabudat na chemicke zlozenie latok na vstupe a na vystupe. to je ako tvrdit, ze na vstupe je vodik a kyslik a na vystupe tiez, len vo vacsom objeme kedze sa tam zbiera. viem, ze je to velmi zjednoduseny priklad a vodik s kyslikom reaguje automaticky no pri regenaracii filtra by mali prebehnut procesy ktore znizia skodlivost vystupnych zlucenin. a prqve preto je potrebne aby regeneracia prebiehala pri tak vysokej teplote. v opacnom pripade by stacilo raz za cas ten filter len "vysypat"

nenajde sa tu daky chemik ktory by mal tuto problematiku nastudovanu a vedel by nam to ozrejmit?
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6519
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 09:48

jasne ze treba pridat nejaku latku ktorou sa dosiahne pozadovana teplota alebo urcita reakcia... bordel s toho ide tak ci tak, ak by islo o velkosti castic ktore by mali byt vacsie ako 0.25mm tak to by lietali vo vzduchu celkom fajne gulicky :D ajked si myslim ze clovek vie vdychnut ovela vacsi bordel len je otazka ci prejde alebo sa niekde usadi... urcite je skodlivejsie sedet v zafajcenom senku hodinu na pive ako ist hodinu autom do roboty... radsej by sa mali zamerat na ciste ekologicke spalovanie ako na odstranovanie nasledkov
 
Užívateľov profilový obrázok
slevin
Príspevky: 1857
Registrovaný: 29.4.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Senec

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 09:58

nejako extre ma to nesere ani netrapi len som chcel vediet nejake fakty o tom co sa tam deje pri reg. lebo mi to cele nepride uple koser.

takze ponovom sadziam zdar? :)
M36R
F11 525xd
next car: radical sr3
skr 2:33.847 onboard
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4381
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 10:05

to je jasne. preto sa fajcenie podpisuje na rakovine pluc.
no je otazka, ci je ten vzduch malo zajebany, ked si ho chceme este viac zajebavat.
v clanku je spomenute, ze automobilova doprava znecistuje len 3% o com silne pochybujem ale nevadi. ak je 50% z nich nafta tak len 1,5% znecisteneho vzduchu sposobuje automobilova doprava. ale kedze auta sa prehanaju medzi ludmi (nakladna lod nam po ulici este nesla) tak podiel lokalne znecisteneho vzduchu je podstatne vyssie a tu je kamen urazu.
ja by som bol za zrusenie uholnych elektrarni ktore podla mna najviac znecistuju ovzdusie no v kratkodobom horizontr mozme najviac ovplivnit exhalaty z aut a zaroven je potrebne tlacit na rusenie uholnych elektrarni a prejdenie na cistejsie zdroje.

no najdolezitejsie je mysliet globalne a konat lokalne. ;-)
peace a i8 zdar :mrgreen:

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 33 neregistrovaných