... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK
Mishroom napísal:Čaute,
dnes v noci z 11.11.2014 na 12.11.2014 (cca. 00:00) vykradli kamošovi dieľnu vo Zvolene, ukradli:
- diagnostiky: GT1, ISIS, Delphi CDP všetko originály a notebook lenovo
- jeho BMW e60 530xd, 2007 (LCI), šedá koža, comfortseats s nastavovaním bočníc ako M5, veľká navi, DT027AY, VIN WBANY71090CT68520
- zákazníkovú e46, sedan 325xi, myslím, že čierna farba, na značkách PD
Fotky e60 prikladám ak by ste niekto mali nejaké info, videli alebo počuli hocičo (predaj dielov, ponuka to je jedno) prosím kontaktujte ma buď SS alebo aj telefónom: 0902 652 375.
j.matrix napísal:nasiel si ju? :)
salat napísal:
Ako konstrukter prevodoviek ti odpoviem takto: Pri navrhu ozubenia, hriadelov, lozisk atd sa pocitaju ich parametre podla zadanej zivotnosti a sil co musia prenasat. Technicky nie je problem vyrobit prevodovku so zivotnostou 30 rokov. U nas v segmente kolajovych vozidiel je to standard, vypocet sa robi na 32 rokov plnej prevadzky, vymena lozisk najskor po 16 rokoch, no napriklad ozubenie a hriadele su pocitane na nekonecnu zivotnost (matematicky 10 000 000 hodin). Nie je preto problem najst 40-50 rocne lokomotivy, co po upgrade elektroniky este bohovo roky sluzia. Preco? Lebo to zakaznik pozaduje... (nikto predsa nebude kupovat lokomotivu za €3 000 000 ak nevydrzi aspon 20-30 rokov)
Obcas sa na skoleniach a seminaroch v DE stretnem s konstruktermi z automobiliek a vecer pri pive kecame co a a ako. Oni su vzdy paf z nasich pripadov, my z ich. Chlapik od ZF mi rozpraval o novych projektoch pre nemenovany koncern v DE. V ramci znizovania nakladov pocitaju so zivotnostou na zhruba 15tis hodin. (to mas prevadzku 5 hodin denne na 10 rokov). Male a mestske vozidla na 10tis h. S vymenamy komponentov sa nepocita, takze sa neplanuju plochy za ktore uchopis kruzky alebo lozisko kvoli vymene. Ked nastane porucha, vymena celej prevodovky kus za kus. Uvaz si k tomu to, ze existuje statisticka pravdepodobnost ze narazis na kus s dlhsiou zivotnostou, ale aj to ze namiesto 10tis to prezije len 5-6tis hodin.
(nemam to potvrdene, ale vraj aj Mercedes uz rozlisuje ci je to auto urcene pre taxisluzbu, alebo standard uzivatel. Taxiky maju trvacnejsie motorove a prevodove komponenty... inac by Mercedes stracal peniaze na ich zaruke a udrzbe)
Ide to ale stale dalej. Pred 5 rokmi mi chlapik od ZF rozpraval ako prevodovka pre BMW stoji v servise €1500-2000, vyrobna cena aj s dopravou z ciny je €300. To bolo pred 5 rokmi pocas ktorych len nasli dalsie moznosti ako usetrit a z tych €300 dnes bude mozno €200-250. Kazdy cent sa totiz pocita, ak ide o statisicove serie.
Takze asi tolko. Je otazkou managementu tej ci onej automobilky, co chcu vyrobit a predat. Ci jazdiace tanky co budu brazdit a spinit ulice aj za 30rokov, alebo vozitka ktore vydrzia dost dlho akurat na to, aby ste si zatial nasetrili na nove.
Je to ale vinou samotnych zakaznikov. Ak totiz prvokupujucemu nezalezi na tom, ci auto vydrzi 10 alebo 25 rokov, je zbytocne ho na taku zivotnost vyrabat.